با ما تماس بگیرید

سامانۀ آموزش مجازی آکادمی هوش مالی

یک جزوۀ دو نفره

تاریخ انتشار : 1400-07-28
دسته بندی : سواد مالی بزرگسالان
تعداد بازدید : 919
نگاهی به کتاب «در جستجوی خوشبختی»؛ نوشتار آموزشی دورۀ آموزش سواد مالی ویژۀ بزرگسالان

تجربۀ سال‌ها مدرسه و دانشگاه رفتن به همه‌مان ثابت کرده کاری که از جزوه‌ برمی‌آید از هیچ کتابی برنمی‌آید. جزوه‌ها عصاره و گلچین بحث را چکیده و خلاصه در اختیار ما قرار می‌دهند و این دقیقاً همان‌چیزی است که برای مرور قبل امتحان یا به کار بردن آن نیاز داریم. از همۀ کلاس‌های خوب و دوست‌داشتنی دوران تحصیل، آنچه به یادگار می‌ماند همین جزوه‌هاست؛ جزوه‌هایی که هر خط‌شان یاد دنیایی از صحبت‌های شیرین استاد و گفت‌وگوهای کلاسی را زنده می‌کند. جزوه و کلاس، ترکیب دلنشینی را می‌سازد که هیچ کتابی جای آن را پر نمی‌کند.
سواد مالی از آن دست موضوعاتی است که همیشه با آن سر و کار داریم. بعد از یاد گرفتن و تمرین کردن، هر بار باید برگردیم و درس‌ها و نکات فراوان آن را مرور کنیم. نوشتار آموزشی دورۀ آموزش سواد مالی بزرگسالان، قرار است همین کار را برای شما انجام دهد. جزوه‌ای که ما و شما با هم آن را می‌نویسیم. نکات اصلی و کلیدی درس آورده شده تا موقع تماشای ویدئوها درگیر نوشتن نباشید. البته می‌توانید برداشت‌های شخصی خودتان را در فضای مناسبی که برای یادداشت‌های‌تان در نظر گرفته شده، بنویسید. این یادداشت‌ها ممکن است برآمده از برداشت شما از ویدئو باشد یا ایده‌ای که ناگهان به ذهن‌تان رسیده است.
علاوه بر این، نوشتار آموزشی دورۀ آموزش سواد مالی بزرگسالان، پر است از «کاربرگ‌های تمرین» و «خودارزیابی‌ها»، جایی است که باید بیش از این، دست به قلم شوید و یک جزوۀ مخصوص خودتان را بسازید. ده کاربرگ طراحی‌شده به شما کمک می‌کند تمرین کنید و مفاهیم بیان‌شده را در عمل تجربه کنید. بیست و دو خودارزیابی شما را همراهی می‌کند تا لایه‌های پنهان تصمیم‌های گذشته، حال و آیندۀ خود را شناسایی کنید و خود و مسیر پیشرفت خود را در طول زمان ببینید. تمرین‌ها و خودارزیابی‌ها بیشترین کمک را به شما در کشف خودتان و بهبود مهارت‌های‌تان می‌کنند؛ پس به سادگی از کنار آن‌ها عبور نکنید. «کنکاش»، سرنخ‌هایی به شما می‌دهد که اگر موضوعی برای‌تان جذاب بود، سری هم به مطالب بیشتر بزنید و محدود به کلاس نمانید. حتی اگر الان فرصت مطالعۀ بیشتر را ندارید، کنار موارد دلخواه علامت بزنید تا راهنمایی برای مطالعات آیندۀ شما باشد.

 

نظرات

captcha code