با ما تماس بگیرید

سامانۀ آموزش مجازی آکادمی هوش مالی

اقدامات آکادمی در ترویج سواد مالی

تاریخ انتشار : 1400-07-14
دسته بندی : سواد مالی بزرگسالان
تعداد بازدید : 986


اقدامات آکادمی در ترویج سواد مالی؛
 یادگیری سواد مالی برای همه 
 
روزی را تصور کنید که خلاقیت و استعدادهای کودکان و نوجوانان به درستی پرورش یابد؛ آن‌ها ضعف‌ها و قوت‌های خود را بشناسند، بدانند برای چه کاری ساخته‌ شده‌اند و با تلاش و پشتکار، گام‌به‌گام خودشان را شکوفا کنند و شغل مناسب‌شان را بیابند و با خرج و پس‌انداز، اعتبار، سرمایه‌گذاری، ریسک و بیمه و تصمیم‌گیری مالی آشنا باشند. چنین افرادی هنگام حضور جدی در جامعه، هم بهترین تولیدکنندگان و هم بهترین مصرف‌کنندگان خواهند بود.
این مردم هستند که کنشگران اقتصاد جامعه هستند. اگر آن‌ها را «آگاه» و «قوی» کنیم، اقتصاد کشور رشد پایدار و همه‌جانبه‌ای خواهد داشت. بحران‌ها و فراز و فرودها در همه‌جا وجود دارد، اما جوامعی با مردم قوی‌تر، بهتر بر این چالش‌ها غلبه می‌کنند.
ارتقای سواد مالی در کشور، باعث افزایش آگاهی و توانایی عموم مردم خواهد شد تا تصمیم‌های مالی درست‌تر و رفتارهای مالی بهتری داشته باشند. رسیدن به چنین مقصد و مقصودی هرگز از عهدۀ چند سازمان و گروه برنمی‌آید. همۀ آن‌هایی که به درستی این راه، امید و ایمان دارند باید در کنار هم جمع شوند و دیگران را به این مسیر تشویق و ترغیب کنند تا فرزندان ما، در آیندۀ بهتری زندگی کنند؛ و این یعنی متخصصان و هنرمندان زیادی که حال خوب جامعه برایشان مهم است باید پای کار بیایند.
آموزش و ارتقای سواد مالی در کشور برای دوستان ما در آکادمی هوش مالی یک شغل نیست بلکه یک مأموریت است. پس گام‌های زیادی را برای رساندن پیام سواد مالی به گوش افراد مختلف برداشته است که بعضی از آن‌ها در ادامه بیان شده و کارهای بسیار دیگری در حال انجام است که با حضور و مشارکت دغدغه‌مندان به نتیجۀ بزرگ دلخواه خواهد رسید؛

حضور در برنامه‌های رادیو و تلویزیونی
  • حضور در برنامه‌ تلویزیونی کتاب‌باز،
  • آموزش سواد مالی در مجموعه برنامۀ تلویزیونی خانۀ تو از شبکۀ چهار سیما در 13 قسمت،
  • آموزش سواد مالی به زنان در مجموعه برنامۀ تلویزیونی عصر شیرین از شبکۀ افق در 13 قسمت،
  • آموزش سواد مالی به کسب‌وکارهای خرد در مجموعه برنامۀ تلویزیونی عصر شیرین از شبکۀ افق در 13 قسمت،
  • طراحی و اجرای برنامۀ رادیویی چهلستون در 40 قسمت؛ چهل گفت‌وگو در باب ریشه‌های سواد مالی در همکاری با شبکۀ رادیویی گفت‌وگو،
  • حضور در برنامۀ رادیویی عصر اقتصاد شبکۀ رادیویی اقتصاد در 6  قسمت،
  • حضور در برنامۀ رادیویی بازار تهران از شبکۀ رادیویی تهران در 43  قسمت.
اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها
  • انتشار بیش از 300 یادداشت در مطبوعات و خبرگزاری‌هایی چون؛  روزنامۀ دنیای اقتصاد، مجلۀ رشد، روزنامۀ جهان اقتصاد، هفته‌نامۀ اطلاعات بورس و خبرگزاری‌های فارس، تابناک، ایسنا، مهر و ... .
تولید پادکست
تولید مجموعه پادکست‌های فیه‌مافی؛ 21 شماره.

برگزاری رویدادها و نشست‌ها

 

نظرات

captcha code

طیبه دشتی - 1401-05-28 17:38:45

سلام مطالب و اقدامات ارزنده بود

عیسی نصیری - 1400-12-19 06:12:27

کاربردی ومفبد