با ما تماس بگیرید

سامانۀ آموزش مجازی آکادمی هوش مالی

کتاب خوب

تاریخ انتشار : 1400-06-23
دسته بندی : سواد مالی بزرگسالان
تعداد بازدید : 1200


کتاب خوب؛
برای یادگیری سواد مالی چه کتاب‌هایی بخوانیم؟

کتاب‌ها کارکردهای مختلفی دارند؛ بعضی‌ کتاب‌ها می‌خواهند حال‌مان را خوب کنند، بعضی‌ها می‌خواهند کاری یادمان بدهند، بعضی‌‌ها می‌خواهند اطلاعات‌مان را افزایش دهند و کارکردهای فراوان دیگر.
از نگاه ما بهترین کتاب برای آشنایی بزرگسالان با سواد مالی، کتاب «پری نشان پرواز» است. این کتاب به صورت ساده و روان شما را وارد دنیای سواد مالی می‌کند. اینکه سواد مالی چه هست و چه نیست، کشورهای دیگر دربارۀ آن چه کارهایی کرده‌اند، در ادبیات و پیشینۀ ما چه مطالبی دربارۀ آن گفته شده است و معرفی کتاب‌ها و بازی‌های خوب سواد مالی، بخش‌های مختلف این کتاب را شکل داده است.

حالا که وارد دنیای سواد مالی شدید، شاید بخواهید وقت را از دست ندهید و یک راست بروید سر یاد گرفتن مهارت‌های آن. پس کتاب «معمار عمارت؛ دفتر حساب مدیران مالی خانواده» راست کار شماست. این کتاب، شش سرفصل سواد مالی را به صورت خلاصه و مرحله به مرحله برای‌تان بیان می‌کند و سپس کاربرگ‌هایی در اختیارتان قرار می‌دهد تا برای یک‌ سال هر آنچه یاد گرفته‌اید، اجرا کنید و سواد مالی در زندگی‌تان جاری شود.
اما اگر بعد از خواندن کتاب پری نشان پرواز، دل‌تان خواست کمی بیشتر با دنیای سواد مالی آشنا شوید و موضوعات سواد مالی برای‌تان جذاب‌تر از بُعد دانشی آن بود، کتاب «سواد مالی؛ الگویی برای مالی شخصی و خانوادگی» را بردارید و بخوانید. تمرکز این کتاب بر حوزۀ تربیت مالی است و در هفت فصل به بیان چیستی سواد مالی، تاریخچۀ آن در غرب، نهادهای فعال در این حوزه، تجربۀ طراحی استراتژی و نگاهی به استاندارها و نگاهی به آثار دوران تمدن اسلامی پرداخته است.
نوبتی هم باشد حالا نوبت بچه‌هاست. آموزش سواد مالی برای کودکان و نوجوانان از طریق داستان‌های سواد مالی اتفاق می‌افتد. پس اگر فرزند شما در ردۀ پیش‌دبستانی تا کلاس سوم دبستان است، «مجموعۀ 17 جلدی داستان‌های سواد مالی» مناسب اوست. اگر هم در مقطع چهارم تا ششم دبستان است «مجموعۀ 27 جلدی داستان‌های سواد مالی» را برای او تهیه کنید. هر کدام از این دو مجموعۀ کتاب‌ها دارای کتاب آموزشی و کتاب کار هستند که به زودی منتشر خواهد شد. اگر فرزند شما شنیدن قصه‌ها با موسیقی و ترانه برایش جذاب‌تر است، کتاب‌های صوتی مجموعۀ 17 جلدی داستان‌های سواد مالی گزینۀ مناسبی برای شماست. قصه‌های صوتی مجموعۀ 27‌جلدی داستان‌های سواد مالی نیز به زودی منتشر می‌شود.
 
 

نظرات

captcha code